Ako niste, možda je vrijeme da razmislite o tome. Idemo vidjeti u kojem je trenutku poslovanju potrebna analiza brenda.
Za početak, analiza brenda pomaže u razumijevanju vašeg poslovanja i potreba vaših klijenata. Može otkriti što vaši klijenti vole ili ne vole o vašim proizvodima i uslugama. Također može pomoći u otkrivanju što vaši konkurenti rade i usporedbu uspješnosti vašeg brenda s njihovim.
Analiza brenda može otkriti nedostatke u vašoj marketinškoj strategiji i pomaknuti vaš brend u pravom smjeru. Može također pomoći u utvrđivanju prioriteta za vaše marketinške aktivnosti i načinu na koji trošite svoj marketinški budžet. Ovakva će vam analiza jasno pokazati kakav tip kampanje je potreban vašem poslovanju.
Što je analiza brenda i kako ju napraviti?
Analiza brenda ne mora biti komplicirana ili skupa. Možete početi s jednostavnim istraživanjem svojih klijenata i konkurencije. Pokušajte saznati što vaši klijenti vole i ne vole o vašem poslovanju, proizvodima i uslugama. Također, istražite svoje konkurente i pokušajte saznati što oni rade dobro, a što ne.
Kada imate ove informacije, možete početi analizirati svoj brend. Pokušajte identificirati svoje snage i slabosti te prilike za poboljšanje. Također razmotrite svoju marketinšku strategiju i provjerite ima li mjesta za poboljšanje.
Što sadrži marketinški plan? 
Nakon provedene analize, možete početi izrađivati marketinški plan. Ovaj plan bi trebao sadržavati konkretne ciljeve, prioritete i aktivnosti koje će vam pomoći da poboljšate svoj brend i svoje poslovanje. Također biste trebali razmotriti načine na koje možete mjeriti uspješnost vašeg marketinškog plana i prilagođavati ga prema potrebi.
Ne brinite ako ne znate gdje početi. Možete potražiti stručnu pomoć od marketinških agencija ili savjetnika koji će vam pomoći u provedbi analize brenda. Oni će vam pomoći u prikupljanju podataka o vašem poslovanju i vašim klijentima, a zatim analizirati ove podatke kako bi vam dali jasne smjernice za poboljšanje vašeg poslovanja. I bit će onaj “svježi par očiju” koji nam nekad stvarno treba.
Vaš brend je vaša vrijednost i ulaganje u analizu i strategiju za poboljšanje vašeg brenda može donijeti velike koristi u budućnosti.
Analiza brenda – kako to izgleda u praksi?
Jedan od primjera iz prakse je Coca-Cola, koja je uvidjela da su njihovi potrošači tražili zdravije alternative. Umjesto da samo pokušaju prodati zdraviju verziju Coca-Cole, brend se odlučio usredotočiti na raznolikost pića koje nude, uključujući vodu, sokove i čaj, te na povećanje svijesti o zdravijem načinu života.
Ili npr., Airbnb, koji je kroz analizu svog brenda uvidio da ljudi osjećaju nesigurnost prilikom iznajmljivanja smještaja od stranaca. Kako bi riješili taj problem, Airbnb je uveo novi sustav provjere identiteta i uvjerenja o sigurnosti za sve svoje domaćine i goste.
Skupite hrabrosti ispuniti zacrtani plan
Analiza brenda je super početak, ali onda treba krenuti u akciju i stvoriti strategiju koja će vam pomoći da ostvarite ciljeve.
> Bitno je da jasno komunicirate s ciljanom publikom, jer je to ključ za uspjeh.
> Trebate znati kome se obraćate, što žele i trebaju, a onda prilagoditi poruku i kanale komunikacije.
> Nemojte pokušavati zadovoljiti svakoga, fokusirajte se na svoju ciljanu publiku.
> I na kraju, uvijek budite spremni prilagoditi svoju strategiju ako to zahtijevaju novi podaci ili promjene u tržištu.
Uspjeh u marketingu ne dolazi preko noći, već je to proces koji zahtijeva stalno učenje i prilagođavanje.
Sretno.