Implementacija strategije nije tako jednostavna kako bi se možda na prvu pomislilo. Da je tome tako potvrđuje i članak “The Silent Killers of Strategy Implementation and Learning” od autora Michaela Beer i Russella A. Eisenstata, gdje se navodi da postotak uspješno implementiranih poslovnih strategija iznosi samo od 10 do 30%. Iako se ovaj podatak odnosi na sve poslovne strategije, uključujući i marketinške, postavlja se pitanje zašto toliko ideja ne uspijeva ispuniti svoj potencijal? Iako razloga može biti mnogo i mnogi se ne mogu predvidjeti, postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste osigurali potpunu i kvalitetnu implementaciju marketinške strategije.
Kvaliteta strategije – kreacija
Prvi preduvjet uspješne implementacije je kvalitetna i sveobuhvatna strategija. Takva strategija mora se temeljiti na detaljnoj analizi vašeg brenda, potencijala na tržištu, analizi konkurencije i prilikama koje se kroz tu analizu pojave. Osim toga, strategija mora sadržavati konkretno definiranu publiku, ključne poruke i ciljeve koje želite postići kod te publike. Jednako važno, strategija mora imati jasno razrađen plan implementacije kroz sve uključene kanale promocije, kao i definirane ciljeve i očekivanja rezultata. Pitanje koje si ovdje trebate postaviti je:
“Je li vam jasna vizija strategije i pozicija koju će vaš brend imati nakon implementacije?”
Razumijevanje strategije – edukacija
Kako bi implementacija strategije bila uspješna ključno je da timovi ne samo razumiju što trebaju činiti u određenoj fazi, nego i zašto to čine. Svi uključeni u implementaciju moraju razumjeti širu sliku i ulogu koju njihov odjel ili tim ima u ostvarivanju strategije. Edukacija i transparentna komunikacija su ključne kako bi se osiguralo da svi članovi tima razumiju strategiju i kako da je primijene na svojim specifičnim područjima. Nakon što imate definiranu strategiju, u ovoj fazi postavljate pitanje:
“Je li ono što se i kako želi postići strategijom potpuno jasno?”
Definiranje rokova i odgovornosti – koordinacija
Rokovi i zaduženja, kako po timovima tako i po pojedincima, moraju biti jasno definirani. Bez obzira implementira li strategiju vaš interni odjel ili vanjska agencija, potrebno je imati osobu odgovornu za koordinaciju implementacije strategije. Ta osoba najčešće je voditelj marketinga ili, ako takvu osobu nemate, Fractional CMO može biti opcija koju možete koristiti. Jasno definirani rokovi i odgovornosti omogućuju bolje praćenje napretka i brže rješavanje potencijalnih problema, pa je u ovoj fazi ključno pitanje:
“Imam li osobu koja će biti odgovorna za implementaciju?”
Implementacija strategije i praćenje rezultata – optimizacija
Implementacija strategije obično traje duže vrijeme, što znači da se tržište može promijeniti tijekom tog perioda. Zbog toga je važno pratiti rezultate i postavljene ciljeve za svaku fazu te po potrebi prilagoditi određene dijelove strategije. Praćenjem rezultata omogućuje se optimizacija koraka i ulaganja, čime se povećava vjerojatnost postizanja željenih rezultata. Zbog toga si u u svakoj fazi implementacije trebate postaviti pitanje:
“Ostvarujemo li na svakom koraku implementacije najbolje moguće rezultate s obzirom na okolnosti?”
Implementacija strategije dugotrajan je i složen proces, ali ako se svaki korak izvede kvalitetno, rezultati za poslovanje mogu biti izvanredni. Ako imate određene izazove s definiranjem, kreiranjem ili implementacijom strategije, slobodno nam se javite. Zajedno ćemo znati od kud krenuti.