rebranding

Rebranding: Nemojte to raditi samo radi zabave!

Ako razmišljate o rebranding kampanji, razmislite još jednom. To je moćna marketinška strategija koja može zaista osvježiti vaš brend, privući nove ciljne skupine i povećati uspješnost vašeg poslovanja. No istovremeno, to je izuzetno složen proces koji košta puno. Prije nego što se bezglavo bacite u to, razgovarajmo o tome zašto vam je potrebno rebrandiranje, kako mu pristupiti te o dobrim i lošim stranama koje s njim mogu doći.

 

Zašto tvrtke trebaju rebranding?

Postoji nekoliko razloga zašto tvrtke razmatraju rebrandiranje. Jedan od njih je praćenje neprestano mijenjajućih tržišnih trendova i preferencija potrošača. Kako se vremena mijenjaju, morate se i vi prilagođavati, zar ne? Re-brandiranje vam može pomoći da izgledate svježe i moderno te da održavate sliku svog brenda u skladu s onime što se događa na tržištu.

Još jedan razlog za promjenu je kada slika vašeg brenda trpi. Negativne recenzije, PR izazovi ili narušen ugled mogu ozbiljno utjecati na vaš brend. Rebrandiranje vam može pružiti priliku da ispravite stvari i povratite povjerenje svojih kupaca.

A ponekad je razlog za re-brendiranje, jednostavno zato što je novi šerif stigao u grad! Kada novi izvršni direktor za marketing (CMO) preuzme dužnost, može osjetiti potrebu da ostavi svoj trag izmjenama. No promjena zbog same promjene nije uvijek najbolji potez. Potrebno je da CMO tu izmjenu radi jer je to potrebno za ostvarivanje poslovnih ciljeva, a ne samo skupljanja slave.

 

Kako pristupiti rebrandingu?

Dakle, rebranding nije samo šetnja parkom. To je složen proces koji zahtijeva pažljivo planiranje i izvođenje. Pravilno planiranje zahtjeva vrijeme! Brza akcija može rezultirati katastrofom. Stoga, uzmite si vremena da to napravite kako treba.

Prvo, postavite ciljeve i provedite istraživanje (više o tome ovdje). Provjerite što zanima vaše kupce, što se događa na tržištu i gdje su prilike. Nakon što imate jasan uvid, radite na svojoj strategiji branda. Pazite da se slaže s vašom općom poslovnom strategijom i ciljevima. I ne zaboravite dobiti podršku svog tima. Oni su ključan dio procesa.

Kada ste definirali strategiju svog branda, vrijeme je da je provedete u djelo. Ažurirajte svoju web stranicu, društvene medije, marketinški materijal, pakiranje i ostale brand elemente kako bi odražavali vaš novi brand. I budite dosljedni u svojoj komunikaciji i vizualnom identitetu kako biste stvorili pamtljiv i skladan brand image.

 

Dobre i loše strane rebrandinga

Kao i sve u životu, tako i rebranding može imati i pozitivne i negativne posljedice.

Pozitivne su vidljive u:

  • Poboljšanju percepcije vašeg branda i njegova privlačnost vašoj  ciljnoj publici.
  • Privlačenje novih kupaca i proširenje tržišnog udjela kroz poimanje vaše tvrtke kao konkurentske i inovativne.
  • Jačanje emocionalne veze s postojećim kupcima davanjem svježeg izgleda vašem brandu.

 

No, nije sve tako divno i krasno.  Rebranding može imati i potencijalne negativne strane, kao što su:

  • Zbunjivanje kupaca s naglim i drastičnim promjenama u identitetu vašeg branda, što može dovesti do gubitka prepoznatljivosti i svijesti o vašem brandu. Dakle, budite pažljivi!
  • Rebranding može biti velika investicija u smislu vremena, resursa i troškova. Budite spremni uložiti napor i proračun za to.
  • I osigurajte da u timu imate proaktivne i motivirane ljude, jer će vam upravo takvi trebati u ovom putovanju.
  • Možda nisu svi spremni za promjene, od kupaca do zaposlenika do ostalih dionika. Neki se mogu protiviti ili čak pobuniti protiv promjena, pa budite spremni upravljati s time.
  • Rebranding može zahtijevati promjene u korporativnoj kulturi, procesima i mentalnom sklopu, što može biti izazovno

 

Kako rebranding izgleda u praksi?

S druge strane, postoje uspješni primjeri napora rebrandinga, poput Old Spicea i Dunkina, koji su oživili svoje brandove i privukli novu publiku.

Humorističan i neobičan ton glasa Old Spice’s zajedno s potpunim preoblikovanjem vizualnog identiteta, pomogli su obnoviti imidž branda i privući mlađu publiku. Slično tome, Dunkin‘ je izbacio riječ “Donuts” iz svog imena i osvježio logo i dizajn trgovina kako bi odražavao širi asortiman ponuda, uspješno se pozicionirajući kao odredište za kvalitetnu kavu i doživljaj za ponijeti.

Da zaključimo, rebranding može biti moćan alat za tvrtke kako bi osvježile svoj brand, privukle novu publiku i povećale uspjeh svog poslovanja. Međutim, zahtjeva pažljivo planiranje, koordinaciju i komunikaciju kako bi se osigurao uspješan ishod. Razmotrite pozitivne i negativne aspekte rebrandinga, uskladite ga sa svojim općim poslovnim ciljevima i budite dosljedni u provedbi.

S pravim pristupom, rebranding može biti zabavan i transformacijski put koji donosi svježinu i uspjeh vašem brandu. Dakle, krenite i uspješno provedite rebranding, ali zapamtite, nemojte to raditi samo radi zabave!

 

HR