SEO optimizacija je znanost sama za sebe i tu ima jako puno detalja, ali generalno se radi o metodama koje vašu web stranicu mogu bolje pozicionirati na tražilici. Za razliku od plaćenih oglasa, ovdje pričamo o organskim rezultatima, ali kao i za sve takve rezultate, ovo se ne događa preko noći.
Google živi od toga da korisnicima ponudi informacije koje traže, i da te informacije budu jednostavne i da ih pruži brzo. Ako mu vaša web stranica u tome pomaže, postajete mu najbolji prijatelj i vašu će stranicu prikazivati pri samom vrhu nečega što zovemo SERP (Search Engine Result Page). Odnosno, kada netko pretražuje neku ključnu riječ, a ta je ključna riječ kod vas dobro objašnjena, link na vašu web stranicu pojavit će se na prvoj stranici Google rezultata.
Što uopće znači SEO optimizacija i optimiziran sadržaj?
To je sadržaj koji ste prilagodili korisnicima, ključnim riječima koje oni pretražuju i algoritmima koji redovito skeniraju vašu web stranicu. Cilj takvog sadržaja odvesti što više ljudi na vašu web adresu. Što više ljudi tamo završi i pronađe odgovore na svoje upite, to će vas češće Google gurati kao rješenje svojim korisnicima.
Kao što smo spomenuli, tema SEO optimizacije podrazumijeva jako puno elemenata koje je teško pokriti u jednom blogu. Ono na što ćemo se mi ovdje fokusirati su SEO optimizirani blogovi i što oni mogu napraviti za optimizaciju vaše stranice.
Blogovi – odličan način da vas Google doživi
Nakon što na svoju stranicu postavite blog, Google će indeksirati novi sadržaj. U nekim slučajevima to se može dogoditi nakon nekoliko sati ili nekoliko dana. Kada će se to dogoditi ovisi o nekoliko faktora. Na primjer, koliki autoritet ima vaša stranica, koliko često objavljujete sadržaj, koliko je vaša stranica prilagođena za brzo pretraživanje i tako dalje. Češće će recimo pretražiti više posjećene stranice, stranice s kvalitetnim sadržajem i stranice koje češće dodaju novi sadržaj.
Blogovi su odličan način da često dodajete nov i kvalitetan sadržaj na svoju stranicu i na taj način privučete pažnju dobrog starog Googlea. Odredite ključne riječi, kako korisnici pretražuju vaše usluge ili proizvode, koje teme iz svoje svoje branše možete komentirati i počnite pisati korisne blogove za vašu publiku.
Kako pisati nove blogove ili popraviti postojeće?
Krenimo prvo od popravljanja postojećih blogova. Ako imate na webu blog koji ste objavili prije više od dvije godine, provjerite jesu li informacije u njemu još uvijek relevantne. Ako jesu, super, dodajte samo neki novi update, noviju informaciju, dodajte neku novu fotku i objavite ga ponovo. Svi mi kada nešto tražimo online, biramo nove i svježe informacije, pa će i Google više cijeniti takav sadržaj. Ostale stvari koje možete popraviti unutar postojećih blogova su linkovi, podnaslovi i fotke, a procedura je ista i za pisanje novih blogova
LINKOVI
U linku bloga moraju se nalaziti ključne riječi. Često kod objavljivanja blogova ostaje generiran link, pa je to potrebno promijeniti jer su ti linkovi prvo što Google indeksira.
Primjer: https://torrisbranding.hr/drustvene-mreze-9-savjeta-za-bolje-rezultate/
Osim linka samog bloga, pobrinite se da u tekstu imate relevantne eksterne i interne linkove. Eksterni linkovi vode korisnike s vaše web stranice na neki drugi koristan izvor (ovo može biti i link na vaš profil na Linkedinu, važno je samo da to nije vaša web stranica). Interni linkovi mogu korisnika odvesti na neki drugi blog u kojem ste pisali o sličnoj temi, na vašu ponudu ili kontakt, odnosno na bilo koju drugu lokaciju na vašoj web stranici.
PODNASLOVI I USER EXPERIENCE
Cijeli tekst treba biti razlomljen smislenim podnaslovima u kojima bi bilo dobro spomenuti ključnu riječ oko koje ste napisali blog. Te riječi dobro je ponoviti i u tekstu, ali nemojte pretjerivati i koristiti ih ako za to nema potrebe ili nema smisla.
Određene elemente u tekstu boldajte kako biste korisnicima olakšali skeniranje teksta, jer većina ljudi ne čita detaljno, pa se pobrinite da uhvate ključne informacije.
KLJUČNE RIJEČI
Ključne ćete riječi najjednostavnije pronaći kroz alate kao što su Keyword planner, možete čak koristiti i ChatGPT za ove stvari ili Google. Kada upišete neku ključnu riječ oko koje bi se vaš blog trebao graditi, potražite na dnu Googleove stranice rezultate povezane pretrage. To su riječi i fraze koje ljudi često pretražuju vezano za tu temu i to možete koristiti kao ključne riječi i pitanja oko kojih ćete napisati svoj tekst.
SLIKE
Najbolje bi naravno bilo da koristite svoje fotografije, da kreirate infografike u kojima vizualno objašnjavate stvari nevedene u tekstu i slično. Ali čak i ako koristite fotografije koje ste preuzeli s drugih platformi kao što su Shutterstock ili besplatnih varijanti kao što je Pexels, morate ih prilagoditi.
Kada dodate fotku u tekst ispunite dio Alt teksta i promijenite ime fotografiji ponovo koristeći ključne riječi, kako bi se vaš blog pojavio kada netko pretražuje fotke na Googleu koristeći vaše ključne riječi.
Još jedna stvar koju je dobro napraviti vezano za fotografije je smanjivanje težine kako bi vam se stranica što brže učitavala. To možete brzo i jednostavno napraviti preko stranice TinyPNG.
Ima tu još mnogo toga, ali ovakva SEO optimizacija dobar je početak. Ovo su savjeti vezani uz sam sadržaj i od toga je svakako jednostavnije krenuti. Dublja SEO optimizacija vrijedi uloženog vremena i truda, ali i zahtjeva određenja znanja i iskustvo, pa ako vam je to prevelik zalogaj pronađite agenciju ili stručnjake koji vam u tome mogu pružiti podršku.