Što je challenger brand i kako mu se radi marketing strategija?

U svijetu gdje dominiraju etablirani lideri, challenger brandovi donose svježinu, drskost i spremnost na izazivanje statusa quo. Oni ne igraju po ustaljenim pravilima, nego ih preispituju, prilagođavaju i u konačnici, pomiču granice industrije. Njihove marketing strategije su dinamične, inovativne i nadasve hrabre. Upravo zbog toga raditi na marketing i branding strategiji za challenger brand nije posao za one koji se boje nepoznatog – to je rollercoaster koji ne prestaje uzbuđivati. I u tome je njegova čar.

Challenger nije veličina, već mindset

Važno je naglasiti da challenger brand nije samo mali igrač koji se suprotstavlja velikima. Challenger je mindset. To može biti start-up koji ruši industrijske norme, ali i velika korporacija koja se odlučuje redefinirati svoju poziciju i izazvati postojeće standarde. Važan je način na koji razmišljaju, a ne koliko su veliki.

Strategija bez straha od eksperimentiranja

Dok tradicionalni brandovi često igraju na sigurno, challenger brandovi se ne boje testirati neistražene medije, nove platforme i nekonvencionalne pristupe. Oni grade zajednice umjesto da samo kupuju oglase, koriste gerila marketing i storytelling na autentičan način te traže disruptivne načine komuniciranja sa svojom publikom. Sve kako bi privukli pažnju, kako bi se o njima pričalo i kako bi se poželjelo biti dijelom tog “drugačijeg svijeta” bez obzira na industriju o kojoj se radi.

Način na koji rade marketing je vrlo agilan, nerijetko i kaotičan. Umjesto planova koji se ne smiju dirati mjesecima, strategije su fleksibilne i prilagođavaju se u hodu. Podaci, uvidi i brza reakcija na promjene ključni su alati u njihovom djelovanju.

Izazov konvencija i redefiniranje industrije

Challenger brendovi ne prihvaćaju “tako se to radi ili radilo” kao valjan razlog. Oni preispituju standardne prakse, od cijena do modela distribucije, načina komunikacije, korištenja medija. Oatly je napravio cijelu revoluciju s veganskim mlijekom izazvavši mljekarsku industriju, načinom komunikacije i pristupom tržištu. Tele2 s pojavom na hrvatskom tržištu je razbio duopol i pokazao da se može biti drugačiji i s ponudom i komunikacijom.

Ovo preispitivanje često dolazi iz neustrašivosti da se direktno izazove industrijski lider, ali i iz razumijevanja nove generacije potrošača koji traže autentičnost, transparentnost i drugačiji pristup.

Brandiranje challenger brenda: igra visokog rizika i visokog dobitka

Izgradnja branda koji izaziva status quo nije jednostavna. Zahtijeva jasnu viziju, snažan identitet i dosljednost u komunikaciji. I obično takvi brandovi nemaju velike budžete, barem ne onakve kakve imaju “big guys” s kojima se bore. Upravo zbog puno nižih financijskih sredstava, marketinški nastup mora biti moćan, drugačiji, drzak.

Zašto je strategija challenger branda uvijek uzbudljiva?

Raditi za challenger brand ili raditi na marketing strategiji challenger branda znači stalno biti na rubu inovacije i vjerojatno živaca. To je prostor gdje nema sigurnih odgovora, nema ustaljenih praksi, ali ima neograničenih mogućnosti. Svaka kampanja je eksperiment, svaki potez prilika da se redefinira industrija.

Ako ste spremni na izazov i ne bojite se preispitati način na koji se stvari rade, strategija i rad na challenger brandu je najbolja moguća stvar koja vam se može dogoditi.

HR