social media strategy

Društvene mreže: 9 savjeta za bolje rezultate brenda

Znate li za neki brend, veliki ili mali, a da nema profil na nekoj društvenoj mreži? Vjerojatno ne. Danas su društvene mreže “must have” i tako to i treba biti. Nama kao korisnicima to olakšava život, a brendu, ako to radi kako treba, može jako poboljšati poslovanje. Istaknimo još jednom ovaj dio, ako ste slučajno preskočili: ako to rade kako treba.

Nemojte od društvenih mreža očekivati čudo na temelju nekoliko postova koje ste objavili u ono neko vrijeme koje ste našli online da je najbolje za objavu, a za koje uopće niste sigurni što bi trebali postići.

Od savjeta kako raditi i voditi društvene mreže, na internetu ima stvarno svega. Dosta toga su dobri savjeti, ali dosta toga trebalo bi se odbaciti. Mi smo odlučili iskoristi svoje iskustvo kako bismo vam donijeli 9 stvari na koje morate obratiti pozornost kako biste uspješno pozicionirali svoj brend na društvenim mrežama, naučili kako se izdvojiti u moru konkurencije i kako postići što bolje rezultate.

Pa krenimo. Pripremite se, ima toga dosta.

1. Morate imati cilj.

Ok da, nismo otkrili toplu vodu, ali samo želimo naglasiti jednu stvar s kojom će se povezati svi koji su ikada morali nekome napraviti strategiju za društvene mreže. Cilj ne može biti “sve”. Možete koristiti društvene mreže s ciljem da prodate što više, možete ih koristiti za postizanje što većeg dosega ili engagementa, možete ih koristiti primarno kao komunikaciju s kupcima. Sve ti možete i jedno ne isključuje drugo, ali morate izabrati fokus. Neki će brendovi na društvenim mrežama uspješno prodavati, neki neće. Za neke je branše povjerenje kupaca za kupovinu preko društvenih mreža veliko, za neke nije.

Biste li ikada kupili stan preko Instagrama? Vjerojatno ne. Ali cipele bi.

2. Publika i testiranje.

Ako ste ikada googlali bilo kakvu strategiju za društvene mreže naišli ste na frazu da morate znati svoju publiku. Dosta logično, ali kako upoznati svoju publiku? Odgovor je – testiranjem. I samo da se odmah dogovorimo, testiranje ne znači objaviti 10 postova u nijansi crvene jer vi jako volite crvenu boju.

Testiranje znači provjeriti što radi vaša konkurencija, koje su njihove objave najuspješnije, što je zajedničko tim postovima, kakve komentare dobivate vi, a kakve vaša konkurencija. Za početak zašto to radite je zato što pitanja koja se postavljaju u komentarima su teme vaših budućih postova. Barem bi treble biti.

Testiranje isto tako ne znači bezveze objaviti 10 različitih postova i vidjeti koji je najbolje prošao pa onda tu temu i format objavljivati mjesecima. Možda čak i jedina stvar koja je zajednička svim mrežama je da se stalno mijenjaju. To što ste otkrili da vašoj publici nešto odgovara, bit će im zabavno možda tri mjeseca. Tako da vam ne preostaje drugo nego stalno testirati.

A kako se testira?

Testirate tekst, vizuale, formate i sve drugo što vam padne na pamet. Ako želite vidjeti odgovara li vašoj publici više video, fotka, dijeljenje linka na članak ili carousel, to znači da je to jedina varijabla koja mora biti promjenjena. Znači ista poruka – različiti formati. Ako tako dobijete najviše reakcija na fotku tek tada možete zaključiti da unutar vašeg plana objavljivanja, 70% sadržaja trebaju biti fotke. Sad znate da trebate fotke. Ali kakve fotke? One s tekstom ili bez teksta? S ljudima ili bez ljudi? Namještene reklamne fotke ili više spontane? Vidite prema kud to ide?

Testiranje traje dugo, ali kada se napravi manje-više možete reći da imate formulu koja će vas dovesti do toga što će proći dobro u većini slučajeva. Samo prije bilo kojeg testiranja točno morate znati što testirate. Ovo je super prikazano u knjiz One million followers (Brendan Kane). Možda je dosta stara referenca, ali logika i koncept količine i načina testiranja sadržaja na društvenim mrežama koji je tamo opisan, svakako stoji i dalje.

I osim toga jedna dobra stvar oko upoznavanja vlastite publike. Pričajte s njima. Društvene mreže se ne zovu bez veze društvene.

3. Praćenje rezultata.

Ovo će biti kratko. Praćenje rezultata ovisi jedino i isključivo o cilju koji ste postavili. Ako ste odlučili objavljivati sadržaj s ciljem da povećate prodaju na webu, nije važno koliko ste likeova dobili. Nisu naravno na odmet, ali nisu niti važni kao prodaja. Odredite metriku na koju ćete se fokusirati i na dnevnoj razini pratite kako se ta metrika kreće. Ako počne previše padati ili rezultati postanu previše skupi, vrijeme je za optimizaciju i promjene. Evo što pratiti kod najčešćih kampanja.

ProdajaLink clicks, ROAS, Website purchases, Cost per purchase

Brand awarenessReach, Impressions, CPM, Frequency

EngagementPost engagement, CTR, Saves, Shares, Comments, Link Clicks

4. Kada objavljivati

Sigurno ste naišli na savjete točno u koje vrijeme objaviti na kojoj mreži. Slobodno ih preskočite. To već dugo ne drži vodu. Vaša je publika stalno online i algoritam je napravljen puno pametnije. Ako vas netko prati, ako im se sviđa vaš sadržaj i ako reagiraju s njim, nema veze kad ste ga objavili, oni kada dođu na društvene mreže će ga vidjeti. Glavni cilj svih društvenih mreža je zadržati ljude što duže na platformi, ako vi imate sadržaj koji jednom Instagramu u tome pomaže, ako ljudi reagiraju s vašim sadržajem, odnosno ako oni zbog vašeg sadržaja duže ostanu online, Instagramu je u interesu da vaš sadržaj pokaže što većem broju korisnika. Nije to ništa osobno, da si ne pomislite slučajno da vas Instagram voli.

5. Koliko objavljivati.

Tu nema pravila bez obzira što ste naišli vjerojatno na puno savjeta online. Ako ste tek otvorili profil, intenzitet bi trebao biti malo jači jer tek gradite svoju publiku. Testirate i pokušavate doći do što je moguće većeg broja ljudi. Kasnije taj intenzitet prilagođavate potrebama svoje publike.

Nema potrebe pratiti pravilo tri objave tjedno ako nemate nešto zanimljivo, korisno ili zabavno za reći. Kontinuitet mora biti, ali za svaku objavu morate imati cilj i razlog. Ne objavljujte samo zato što morate biti aktivni. Ako vam je neka poruka dobro prošla, iskoristite ju ponovo na neki drugi način. Ako se bojite da ste dosadni, vjerujte, jako mali broj vaših pratitelja vidi svaku vašu objavu, pogotovo ako ih imate jako puno.

S druge strane imamo primjere gdje se objavljuje i po 10 objava dnevno. Vjerovali ili ne, u nekim slučajevima je i to u redu. Ako možete producirati veliku količinu zanimljivog sadržaja, i ako taj sadržaj dobro prolazi kod publike – slobodno objavljujte.

6. Trendovi na društvenim mrežama. Društvene mreže

Ovo morate pratiti i za ovo si morate dati truda. Morate biti aktivan korisnik na društvenim mrežama da biste znali što vaša publika gleda i što im se nudi. Zaboravite googlanje trendova jer te informacije koje ste vi dobili imaju i svi drugi. Bilo tko može napraviti  članak u kojem će napisati da su mu objave s cvjetićem u desnom kutu eksplodirale. To će pročitati 150 osoba zaduženih za društvene mreže. Odjednom će svi objavljivati cvjetiće i uskoro će to biti prozvano trendom.

Pratiti trendove na društvenim mrežama znači pratiti sadržaj na društvenim mrežama i algoritam. Od izvora informacija online, jedna od najpopularnijih stranica je Social Media Today,a nije loše zapratiti profil na Instagramu: Mosseri. Čovjek je glavni u Instagramu, pa često prvi objavi što spremaju. Što on kaže, testirajte čim dobijete priliku. Te prilike ne dobivaju svi u isto vrijeme, ali čim ju dobijete skočite na to.

7. Sadržaj.

Vrlo jednostavno, sadržaj koji vama uhvati pažnju, dok scrolate po Instagramu, hvata pažnju i vašoj publici. Nove stvari i mogućnosti koje nude platforme određuju trendove. Ako stavljate story i Instagram vam ponudi neke prigodne GIF stickere, na primjer za kinesku novu godinu. Stavite to na story i pogledajte koji ćete doseg dobiti.

Kada neka platforma izbaci neku novu stvar, izbace to s ciljem da se jako proširi. Pa će osobe koje pomažu u tom širenju i koje među prvima koriste nove feature biti posebno cijenjene.

8. Algoritam.

Dobro ga istražite, saznajte sve što se može o njemu, kako funkcionira, kako to vama ide u korist i onda odustanite od ideje da ćete ga nadmudriti. Samo se prepustite i koristite prednosti toga što je netko uopće razvio taj algoritam.

9. Koju društvenu mrežu koristiti za svoj brend.

Sve. Ali! I da, naravno da ima ali. Svaka platforma treba svoj sadržaj. Ne možete napraviti jedan video i pustiti ga na Instagram, Facebook, YouTube, Linkedin, Twitter, Tik Tok i tako dalje. Mislim možete, ali nemojte.

Kada bi na svakoj platformi prolazilo isto, ne bi bilo potrebe da ih imamo toliko. Svaka društvena mreža nudi nešto drugo i na svakoj je druga publika. Ponovo se vraćamo na cilj i publiku. Kada to definirate, vidite koja platforma najbolje pruža to što vam treba. Na tu ste platformu fokusirani i za tu platformu radite sadržaj. Onakav kakav tamo prolazi.

Na drugima možete imati profil, nazovimo to prezentacijski profil, na kojem se mogu pronaći glavne informacije o vama, vašem brendu, proizvodu i uslugama. To je u slučaju da vas tamo netko traži. Dobro je da vas mogu pronaći čak i ako na toj mreži niste aktivni pa da ih znate usmjeriti na neku online ili offline lokaciju.

I to je za sada to. Ima tu još puno toga, ali ovaj tekst je već sada predugačak i šanse da je netko došao do kraja su jako male. Ako ovo čitaš, molim te javi se i reci nam što misliš. Bila bi nam čast upoznati nekoga tko se ne boji puno teksta 🙂

More Posts

Image by DCStudio on Freepik, kako se radi rebranding

Kako se radi rebranding?

Ovoga ćemo puta preskočiti uvod i posvetiti se tome kako se radi rebranding kampanja, a ako ste propustili dio o dobrim i lošim stranama rebrandinga,

HR