Uspjeh preko noći ne događa se nikome, pa je dugoročna marketinška strategija jedini način da svom poslovanju osigurate kontinuiran i siguran rast. Iako postoji nekoliko koraka koji su ključni kod izrade takve strategije, svaki je brend drugačiji i svaki zahtjeva individualan pristup. Kroz ovaj ćemo tekst proći sve važne korake, ali kroz primjere iz prakse. Možda vam to pomogne oko ideje za vaš brend. Krenimo!
Istraživanje i analiza tržišta
Dugoročna marketinška strategija ne postoji bez postavljanja ciljeva, a oni se ne mogu postaviti ako ne napravite analizu. Morate znati na čemu točno stojite da biste znali gdje želite stići. Brend Apple uspio je stvoriti snažan identitet i lojalnost kupaca zahvaljujući temeljitoj analizi ciljne publike. Saznali su da njihovi potrošači spremni platiti veću cijenu i da više od ičega cijene kvalitetu, inovativnost i proizvode koji su intuitivni za korištenje. Upravo zato stvaraju vrhunske proizvode koji nadmašuju očekivanja potrošača.
Pozicioniranje brenda kao dugoročna marketinška strategija
Dugoročno uspješni brendovi imaju jasno definiranu poziciju na tržištu. Odredili su koja je ona jedna stvar koja publici treba pasti na pamet kada pomisle na njihov brend. Primjer takve strategije je Nike. Oni su se pozicionirali kao inspiracija i podrška za sportske entuzijaste. Ne nužno vrhunske sportaše, nego sve koji znaju koliko je važna motivacija kada pokušavaš poboljšati vlastiti rezultat. Njihova marketinška strategija naglašava snagu, odlučnost i postizanje rezultata koji se ne mjere s vrhunskim sportašima, nego sa vlastitim rekordima. Kroz kampanje poput “Just Do It”, Nike je izgradio emocionalnu povezanost s potrošačima, potičući ih na to da je dovoljno svaki put pobjediti svoj prošli rezultat.
Iskustva korisnika
Vaša će publika uvijek više vjerovati nekome tko koristi vaše usluge ili proizvode nego vama. Zato su pozitivna korisnička iskustva temelj na kojim se stvara dugoročna marketinška strategija. Primjer takve strategije je Amazon, koji je uspio postati sinonim za praktičnost i brzu dostavu. Amazon je kontinuirano poboljšavao svoje usluge, uključujući personalizirane preporuke, jednostavnu navigaciju i jednostavno plaćanje, dok to nisu postali elementi koje su njihovi korisnici počeli izdvajati kao njihove najveće prednosti.
Korištenje društvenih mreža i influencera
Društvene mreže i influenceri danas su najbrži način za dolaženje do publike i za ubrzavanje dvosmjerne komunikacije koju korisnici jako cijene. Primjer brenda koji to svakako razumije je Coca-Cola. Oni su uspjeli iskoristiti moć društvenih mreža kako bi održali interakciju s publikom i stvorili jaku emotivnu povezanost. Kroz kreativne kampanje, Coca-Cola je potaknula korisnike da dijele svoje osobne priče i trenutke uz Coca-Colu, čime su stvorili snažnu zajednicu ljubitelja brenda. Preko društvenih su mreža uspjeli pozicinirati svoj brend preko pozitivnih iskustva korisnika stvarajući ostalima želju da budu dio te zajednice.
Dugoročna marketinška strategija i konzistentnost
Riječ dugoročna strategija ovdje izravno znači konzistentnost. Kako smo napomenuli, ništa se ne događa preko noći, a bilo kakvoj strategiji treba pružiti dovoljno vremena da vidite funkcionira li. Potrebno je pratiti rezultate i optimizirati, ali konzistentost slanja poruke mora postojati. Primjer takvog brenda je McDonald’s, čiji je marketinški pristup uvijek bio i ostao prepoznatljiv. Njihova ikonična žuta boja, slogan “I’m Lovin’ It” i prepoznatljiva ambalaža dio su dugoročno uspostavljene marketinške strategije koja privlači potrošače širom svijeta. Ta konzistentnost utječe na stvaranje rutine, a kada vaš brend bude konstanta u životu potrošača i sigurnost na koju mogu računati, češće će se tome vraćati.
Inovacija i prilagodljivost
Ono što razlikuje uspješne od prosječnih brendova je mogućnost inovacije i prilagodljivosti promjenama na tržištu i to na način da ne gube identitet i vrijednosti koje publika kod njih cijeni. Kod teme inovacija i prilagodljivosti potrebama tržišta, svakako se izdvaja Tesla. Oni su prepoznali rastuću potražnju za održivim prijevoznim rješenjima. Njihov odgovor bili su električni automobili s naprednim tehnologijama. Njihova marketinška strategija fokusira se na educiranje potrošača o prednostima električne mobilnosti i stvaranje vizije budućnosti.
To je to. Uzmite vremena, napravite temeljitu analizu, postavite ciljeve i neka rezultat bude kvalitetna dugoročna marketinška strategija. Budite proaktivni, definirajte svoje vrijednosti i prilagođavajte se kako biste ostali relevantni. Mjerite svaki korak i koristite primjere uspješnih brendova kao inspiraciju. Sve to stvara sjajnu osnovu za izradu vlastite dugoročno uspješne marketinške strategije brenda.