instagram rezultati, mjerenje rezultata instagram profila, povećanje pratitelja na instagramu

Instagram rezultati – kako ih pratiti i povećati?

Instagram platforma nudi nekoliko metrika i brojeva koje možete pratiti kako biste znali kako u potpunosti iskoristiti potencijal te platforme. Međutim, nisu sve metrike ni svi instagram rezultati svima jednako važni. Brojevi koje ćete pozornije pratiti povezani su s ciljevima i onime što na Instagramu želite postići. Malo više o ciljevima i taktikama kako biti uspješan na društvenim mrežama, pisali smo ovdje, ali upozoravamo odmah da je tekst poprilično dugačak 🙂

Ono što ćemo ovdje pokriti su najčešća tri cilja koja poslovni profili imaju vezano za korištenje Instagram platforme i koje brojeve pratiti kako biste te ciljeve ispunili. Za početak, važno je da na Instagramu imate business ili creator profil, jer za privatne profile ove metrike nisu dostupne. Ako trebate pomoć oko prebacivanje profila, informacije su ovdje.

Sada kada smo to riješili, idemo na ciljeve.

 

1. Sales rezultati – Instagram kao prodajni kanal 

Ako je cilj prodaja, a u većini bilo kakvih kampanja i općenito poslovanja je, Instagram je definitivno kanal koji se ne bi trebao zanemariti. Ali ako je cilj prodaja onda aktivnosti, komunikacija i sadržaj moraju biti usmjereni upravo tome.

Sadržaj mora naglašavati prednosti usluge ili proizvoda za krajnjeg kupca. Sadržaj mora odgovarati na pitanje zašto trebaju kupiti od vas, treba pokazati zadovoljstvo postojećih korisnika, nuditi popuste i posebne akcije i slično. Osim toga, morate tu kupovinu napraviti jednostavnom. Vaši pratitelji na Instagramu ne smiju trošiti previše vremena i energije u traženje načina kako da kupe.

Zato je jedan od važnijih elemenata ovdje povezanica na web stranicu. Nju svakako stavite u svoj opis profila i sadržajem pratitelje navodite na taj link. Osim toga, koristite story formate s izravnim linkovima da biste odveli ljude na web stranicu.

Kada pričamo o organskoj prodaji (bez ulaganja budžeta), koja je poprilično teška bitka, Instagram rezultati koje trebate pratiti i koji bi trebali biti u porastu su sljedeći:

  • Profile visits: kako biste znali koliko je vaš sadržaj uspješan u odvođenje publike na profil gdje se nalazi link na vašu web stranicu.
  • External Link tabs: označava broj klikova na bilo koji link koji ste postavili (u opisu profila ili na story formatu).
  • Engagement: koji možete promatrati na razini posta ili na razini profila, a važan je pokazatelj kvalitete vašeg sadržaja pa samim time i uspješnosti u prodajnoj komunikaciji.

Ono gdje je potencijal za prodaju na Instagramu su svakako oglasi. Nećete iskoristiti potencijal koji vam ova platforma nudi za prodaju bez ulaganja budžeta. Ovdje je važno spomenuti da zaključke do kojih dođete promatrajući organske rezultate možete iskoristiti u kampanjama. Sadržaj koji komunicira prodaju, a dobro prolazi organski, pametno je iskoristiti kao sadržaj za oglase.

 

2. Reach – Povećanje vidljivosti brenda 

Ostala dva cilja su, možemo reći jednostavnija. Ovdje je cilj da vaša poruka dođe do što je moguće većeg broja ljudi. Instagramu je puno jednostavnije pružiti vam reach (doseg) nego navesti nekoga na kupovinu. Pogotovo kod plaćenih oglasa. U trenu kada krenete plaćati kampanje za reach, količina dosega ovisi o tome koliko ste budžeta uložili. Zato je možda bolje fokusirati se na reach koji dobivate organski jer je to pokazatelj koliko vam je sadržaj kvalitetan.

 

Kako to funkcionira?

Kada nešto objavite, prvih nekoliko sati je ključno. Instagramov algoritam provjerava koliko je osoba reagiralo na vaš sadržaj. Ako je taj broj veliki u odnosu na broj osoba koje su vidjele sadržaj, algoritam automatski počne pokazivati vašu objavu većem broju ljudi.

rezultati instagram profila, povećanje broja pratitelja, instagram rezultati

Tako recimo da u prvih sat vremena od objave vaš post vidi 100 ljudi i od tih 100 ljudi 80 napravi neku akciju (like, komentar,…), vaš engagement rate je 80%. To Instagramu znak da je sadržaj toliko dobar da publika nije mogla pogledati bez da reagira. Zbog toga će on automatski početi pokazivati vaš sadržaj velikom broju ljudi.

Tako su kod cilja povećanja vidljivosti brenda najvažniji ovi Instagram rezultati i to na razini pojedinog posta i na razini profila za period od tjedan ili mjesec dana:

  • Reach i Impressions: možete recimo usporediti imate li veći doseg ako koristite više video objava u odnosu na tjedan kada ste imali više fotografija.
  • Accounts engaged: kao i kod prodaje, količina engagementa u odnosu na reach pokazuje vam kvalitetu sadržaja koji objavljujete.
  • Reached followers / non followers: ova je važno kod dosega jer ako veliki broj osoba koje vas ne prate vide sadržaj, to znači da ga algoritam gura kao kvalitetan sadržaj korisnicma koje bi to mogli zanimati.

 

 

3. Engagement – kako povećati broj pratitelja i njihov angažman

Treći cilj je engagement, odnosno zainteresiranost publike i pratitelja za vaš profil. Ovdje kao ciljeve možemo staviti porast pratitelja, porast komentara i slično. Ovdje je apsolutni fokus na sadržaju koji morate pratiti kako biste znali što najbolje prolazi. Koje su to poruke? Kakav ton komunikacije? Koji formati, fotke ili video? Kako biste to detektirali, najsigurnija i najvažnija metrika je engagement rate.

Kako je spomenuto gore, to se odnosi na količinu ljudi koji su reagirali na sadržaj u odnosu na broj ljudi koji je taj sadržaj imalo priliku vidjeti. U okviru engagementa na razini svakog posebnog sadržaja, ono što je najbolje pratiti je broj komentara (kao i kvalitetu komentara), saved i shares. To je puno veći pokazatelj kvalitete od broja like-ova. Porast ovih metrika vodi i do porasta pratitelja i dosega profila.

To je to. Barem za ovaj osnovni dio. Sada vam ostaje da počnete redovito pratiti brojeve, testirate i date tim brojevima smisao. Ako to sve odradite i dođete do pravih zaključaka, ispunjenje ciljeva i odlični Instagram rezultati u većini su slučajeva apsolutno neupitni.

More Posts

Image by DCStudio on Freepik, kako se radi rebranding

Kako se radi rebranding?

Ovoga ćemo puta preskočiti uvod i posvetiti se tome kako se radi rebranding kampanja, a ako ste propustili dio o dobrim i lošim stranama rebrandinga,

HR