U današnjem svijetu koji se brzo mijenja, marketinške strategije su ključne za uspješno poslovanje kompanije, neovisno o njihovoj veličini. No, jednako važno kao stvaranje je i implementacija marketing strategije te praćenje rezultata. I tu dolazimo do važnosti ljudi i timova koji u marketingu igraju ključnu ulogu u procesu, i kako bi se postigli maksimalni uspjeh, oni moraju raditi zajedno i koristiti alate koji će im pomoći u praćenju učinkovitosti svojih marketinških kampanja.
Implementacija marketing strategije ne postoji bez jasne komunikacije
Jedan od najvažnijih koraka u ovom procesu je uspostavljanje jasne komunikacije unutar tima. Da, to ste već sigurno čuli, no koliko god ta “komunikacija” zvučala kao “buzzword” ona je i dalje jako bitna, mogli bi reći i presudna. Timovi koji dobro komuniciraju imaju veću vjerojatnost da će učinkovito implementirati marketinšku strategiju. Stoga je ključno da svi članovi tima razumiju što su glavni ciljevi strategije te kako njihov rad doprinosi postizanju tih ciljeva.
Koliko je svim timovima jasno koji su ciljevi?
Na primjer, ako je glavni cilj kampanje povećati prodaju proizvoda ili usluga, tada je važno da svi članovi tima budu upoznati s ciljevima prodaje te kako će njihov rad doprinijeti postizanju tih ciljeva. Često puta u kompanijama i timovima koji bi trebali raditi skupa imamo suprotstavljene ciljeve koji nikome ne pridonose, ni pojedincu ni kompaniji.
Ako je npr. marketingu cilj povećati svjesnost o brandu (jer je to bitno za dugoročni rast i za to morate potrošiti budžet), a cilj financija je imati smanjenje troška za marketing (da bi financijska krvna slika kompanije izgledala bolje), onda je očigledno da se tu neće baš postići puno. Stoga je komunikacija, razumijevanje i zajednički cilj, od najviših razina prema nižima u kompaniji, nužan.
Implementacija marketing strategije – kako pratiti učinkovitost?
Jednom kada su ciljevi postavljeni, sljedeći korak je praćenje učinkovitosti marketinških kampanja. Ovdje pričamo o različitim brand-health istraživanjima, digitalnim alatima kojima mjerimo posjećenost i konverzije, analitiku društvenih mreža, postbuy media analizama, i naravno, praćenju poslovnih rezultata. Samo praćenjem rezultata, marketinški tim može vidjeti što funkcionira i što ne, te napraviti prilagodbe u strategiji.
Poduzmite sve da vaš tim prati trendove
Konačno, važno je da timovi za marketing budu u toku sa trendovima u industriji i kontinuirano uče i razvijaju svoje vještine. To se može postići sudjelovanjem na konferencijama, gledanjem webinara i čitanjem blogova i članaka koji su relevantni za njihovu struku.
Na primjer, ako je tvrtka u modnoj industriji, tada bi tim za marketing trebao pratiti trendove u modi, kao što su boje, uzorci, stilovi, i na temelju toga razvijati marketinške kampanje koje će biti privlačne ciljnoj publici. Također, tim bi mogao sudjelovati na modnim sajmovima kako bi dobili ideje za nove kampanje i saznali više o novim trendovima. I ono najvažnije proučavati kupce svojih proizvoda. Marketing je i psihologija, tako da bismo znali kako dobro zapakirati neki poklon, moramo znati točno za koga je i je li to upravo ono što njima treba i što im rješava neki problem ili im daje nešto što si jako dugo žele.
Da zaključimo, uspješna implementacija marketing strategije i praćenje rezultata zahtijeva
- jasnu komunikaciju unutar tima
- postavljanje specifičnih ciljeva
- praćenje i analizu rezultata
- kontinuirano učenje i usavršavanje.
Ovi koraci pomažu u postizanju ciljeva strategije i poboljšanju učinkovitosti marketinških timova. I ljudima koji rade u tom timu daju svrhu i zadovoljstvo, a to bismo trebali imati svi na poslu, zar ne?
Zapratite nas na našem LinkedIn profilu za više ovakvih tema.