branding usluga

Kako izgleda branding usluga?

Što je točno branding usluga i kako ona izgleda i nije baš najočitije ako krenete malo pretraživati tu temu. Koja je recimo razlika između branding strategije i rebrendiranja? Postoji  li razlika između marketinške strategije i branding strategije? Treba li koristiti usluge branding agencije kada pokrećete svoju priču ili kada je vaša priča naišla na probleme? Jesu li marketinška i branding agencija jedno te isto? 

Odgovori možda i ne dolaze baš sami od sebe, pa da bismo objasnili kako točno izgleda branding usluga, pokazat ćemo to na primjeru.

 

Kako izgleda branding usluga? 

Prije toga, idemo probati s teorijom. Branding agencija postoji kako bi se pobrinula za vaš brand. To u pravilu znači da se radi o percepciji koju vaši kupci ili potancijalno tržište imaju o vama. Branding agencija je tu da odredi što će se raditi i s kojim ciljem, odnosno da napravi strategiju branda. U tom kontekstu, marketinška, digitalna ili PR agenciju su tu da prema području djelovanja implementiraju pojedine segmente vaše cjelokupne strategije, no branding strategija je neka vrsta kompasa koja određuje smjer kompanije i njenog branda.

Da bi se branding strategija dobro napravila, treba poduzeti nekoliko ključnih koraka:

  • Dijagnoza stanja
  • Definiranje izazova
  • Definiranje ciljeva
  • Kreiranje mogućih rješenja
  • Razrada odabranog rješenja (izrada strategije)
  • Praćenje, mjerenje rezultata i prilagodba

branding usluga, branding agencija, torris

Kako to izgleda u praksi? 

Idemo sada vidjeti kako to izgleda na konkretnom primjeru. Koristi ćemo primjer jednog webshopa koji prodaje tenisice:

  • Dijagnoza stanja: analizom konkurencije dolazi se do zaključka da ne postoji puno diferencijacije i isticanja, svi webshopovi na tržištu koji nude tenisice imaju sličan user experience i sličnu strukturu, sličan vizualni pristup, slične opcije (narudžba, plaćanje, dostava) nude se iste informacije pa jedina razlika na temelju koje kupac bira je cijena
  • Definiranje izazova: primijećuje se smanjen broj posjeta webshopu u odnosu na prijašnje promatrano razdoblje, publici je potrebno ponuditi nešto dodatno što drugi nemaju
  • Definiranje ciljeva: želimo kupcima biti prvi izbor kada biraju tenisice ili barem prva točka kada kreću istraživati, želimo biti mjesto na kojem im se olakšava donošenje odluke 
  • Kreiranje mogućih rješenja: klijentu su ponuđena dva pristupa; jedan je uključivao povećanje broja sadržaja (blogovi, customer care pristup i specifično targetirani nastup na društvenim mrežama) i mogućnost detaljne analize proizvoda (opravdavanje cijene i pozicioniranje veće kvalitete za veću cijenu proozvoda); drugi pristup odnosio se na često kreiranje posebnih ponuda točno određenim publikama, kreiranje kratkih ali češćih akcija temeljenih na sezoni ili tipu proizvoda (interesu) 
  • Razrada odabranog rješenja (izrada strategije): nakon što je klijent izabrao jedno rješenje, za to je rješenje kreirana strategija koja uključuje konkretne ciljeve projekta, faze projekta sa zadacima i očekivano trajanje svake faze. Ovdje je u strategiju bilo uključeno:
    • Promjene na web stranici + SEO optimizacija 
    • Strategija za društvene mreže (fokus na Instagram platformu, povećanje pratitelja i njihovog angažmana na objavama)
    • Plan i budget potreban za oglašavanje (META, Google platforme) 
    • PR strategija 
    • Influencer marketing strategija 
    • Plan reportinga i optimizacije kampanje u određenim fazama 
  • Praćenje, mjerenje rezultata i prilagodba: nakon implementacije strategije počinju se pratiti rezultati na tjednoj i mjesečnoj razini, metrike koje se prate određene su ciljevima i KPI vrijednostima postavljenima u strategiji; u ovom slučaju to su bili posjeti web stranici, povećanje angažmana na instagram objavama, prodaja na web stranici i ROI; praćenje na tjednoj i mjesečnoj razini omogućava prilagođavanje oglasa, poruke i aktivnosti kroz odabrani period u svrhu postizanja postavljenih ciljeva 

 

Kako izgleda usluga branding strategije u TORRIS-u

Usluga branding strategije nešto je što se prilagođava svakom klijentu, ali u smislu određenih koraka, navedeni su koraci isti za sve. Ono što posebno želimo naglasiti je da ne radimo na principu klijent nam napravi brief, mi napravimo kampanju. Ono što mi radimo je da nam klijent kaže s kojim su se konkretnim problemom susreli i mi samo za taj problem tražimo konkretno rješenje.

Kada riješimo taj problem, prelazimo na sljedeći. Tako da ako imate bilo kakav problem, ne znate u kojem smjeru krenuti, a nešto morate promijeniti, obratite nam se s povjerenjem. Ako osjećate da vaš brand ima puno više potencijala nego što to vidite po rezultatima i prodaji, javite nam se. Zajedno možemo istražiti o čemu se radi, pronaći rješenje baš za vaš brand i zajedno raditi na rješavanju izazova s kojim ste se susreli.

Ne brinite, ne postoji problem za koji ne postoji neko rješenje, a nama je traženje tog rješenja nešto u čemu nevjerojatno uživamo.

More Posts

Image by DCStudio on Freepik, kako se radi rebranding

Kako se radi rebranding?

Ovoga ćemo puta preskočiti uvod i posvetiti se tome kako se radi rebranding kampanja, a ako ste propustili dio o dobrim i lošim stranama rebrandinga,

HR