Boutique agencija, sve je češći pojam na tržištu, kako svjetskom tako i domaćem. U najširem kontekstu pojma, radi se o malim specijaliziranim agencijama koje nude usluge u različitim aspektima tržišta. Sve boutique agencije dijele neke zajedničke karakteristike, a ponuda njihovih usluga ovisi o području njihovog poslovanja. U ovom ćemo tekstu provjeriti koje su to zajedničke karakteristike i kako to izgleda na primjeru koji mi najbolje poznajemo – marketingu.
Što je zajedničko boutique agencijama?
Svim boutique agencijama zajedničko je nekoliko karakteristika:
- Imaju manji broj zaposlenih: najčešće su to timovi od troje do desetero ljudi, a često se radi od stručnjacima iz različitih područja
- Često imaju mrežu suradnika: kako bi mogli svojim klijentima nuditi širu uslugu surađuju s ostalim specijaliziranim agencijama nudeći visoko kvalitetnu uslugu na kojoj rade visokokvalificirani stručnjaci
- Surađuju s manjim brojem klijenata: manji broj zaposlenih često je upravo iz razloga kako bi mogli raditi s manjim brojem klijenata kojima nude više specijaliziranu uslugu
- Usko su specijalizirane: svojim uslugama pokrivaju manje područje usluga na tržištu, ali su zato njihove usluge u većini slučajeva mnogo detaljnije
Ovakav pristup omogućava specifičan način ponude usluge koji pokazuje puno prednosti za klijenta, ali i za samo agenciju. Što pod time točno mislimo, prikazat ćemo na primjeru marketinške boutique agencije.
Marketinška boutique agencija
Kako smo spomenuli, boutique agencije imaju puno manje zaposlenih, ali je tim koncipiran na način da okuplja stručnjake iz različitih područja. Manji broj zaposlenih znači i manji broj klijenata, ali ovdje u odnosu na klasičnu strukturu account managera i njegovog tima u većoj agenciji, svakog klijenta rade svi članovi tima. Na taj način boutique agencije svojim klijentima nude stručni tim koji često kreira puno inovativnija rješenja zahvaljujući svojem iskustvu i znanju i mogućnosti da se posvete manjem broju klijenata.
Manji broj klijenata isto tako znači veću fleksibilnost i mogućnost prilagodbe kroz vrijeme trajanja suradnje. Konkretno, s jedne strane to znači da boutique agenciju klijenti imaju više na raspolaganju i da su više uključeni u komunikaciju, ako je to potrebno. Osim toga, ta komunikacija, veća prilagodljivost promjenama i brže donošenje odluka povezano je s i činjenicom da su boutique agencije manje opterećene strukturom, hijerarhijom i procedurama koje velike agencije moraju imati kako bi veliki kolektiv mogao funkcionirati.
S druge strane, baš zato što su usko specijalizirane boutique agencije osim što rade izravno s klijentima na određenom projektu, često su partner većim agencijama za svoj usko specijalizirani dio posla.
Kako izgleda suradnja s marketinškom boutique agencijom?
Ne postoje nikakva univerzalna pravila, pa vam ne možemo reći kako to kod svih funkcionira, ali možemo vam reći kako ta suradnja izgleda s TORRIS agencijom. TORRIS branding boutique agencija specijalizirana je za izradu strategija marketinga, brendiranja i rebrendiranja. To znači da naš tim na temelju analize vašeg poslovanja, vaše konkurencije i potencijalnih prilika na tržištu koje se pojave detaljnom analizom, kreira strategiju po kojoj se trebaju odvijati vaše marketinške aktivnosti.
Ta rješenja su uvijek custom made, jer se kreiraju kako bi se riješio konkretan izazov. Drugačije ćemo alate, poruke i publike koristiti ako vam je cilj prodaja. Drugačije ako se tek pojavljujete na tržištu. A drugačije ako ste tu već dugo i vrijeme je da napravite nešto novo jer se poslovanje ne razvija u smjeru u kojem želite. Strategija koju dobivate je “ključ u ruke”. Dobivate dokument u kojem je proces implementacije toliko detaljan da je na vama, vašem timu ili agencijama s kojima radite, samo da ga provedete i pratite rezultate.
Ali ako mislite da će vam problem biti i sama implementacija, tu vam također možemo pomoći. Tim stručnjaka koji okupljamo svoje je iskustvo stjecao u velikim korporacijama pa svojim znanjem i savjetima mogu koordinirati vaše interne timove kako bi osmišljena strategija bila provedena u djelo.
Boutique agencije imaju svoje prednosti, kao što ih imaju i velike agencije. Važno je samo kvalitetno procijeniti tko vam je najbolja opcija za određeni dio posla, ali ako je suditi po globalnom tržištu specijalizirane boutique agencije nešto je na što svakako trebate obratiti pažnju.