Ulaganje u branding kampanje uvijek je bilo važno, ali u današnjem svijetu u kojem smo svakog dana okruženi sa sve većim brojem brandova, većim izborom i većom borbom za našom pažnjom, branding kampanje nikada nisu bile važnije.
Poznati divovi poput Coca-Cole, Nike-a, Apple-a, McDonald’s-a, Starbucksa, Amazona i Ikea-e nisu postali moćnici slučajno. Oni su od samih početaka shvatili važnost ulaganja u kampanje koje će oblikovati kako ih percipira javnost.
Kako su branding kampanje izgledale nekada?
Prije nego što je počela dominacija masovnih medija, taktike brand marketinga bile su prilagođene onom što bismo danas nazvali “offline” svijetom. Od tradicionalnih oglasa, usmenog marketinga, sponzorstava, organizacije prezentacija, evenata i slično pa sve do prvih pojava tiska, brandovi su gradili svoje prisutnosti. S razvojem televizije, brendovi su dobili snažan vizualni kanal, mijenjajući pravila igre.
Pojavom televizije, pojavile su se reklame i tu je više nego ikada razliku počela raditi razina kreativnosti. Do koje će mjere određena poruka privući pažnju, o čemu će ljudi razgovarati i kojeg će se proizvoda sjetiti u trgovini određivalo je koji će brand uspjeti. Osim reklama, brandovi su se počeli pojavljivati u filmovima i serijama, pokazujući svojoj publici kako se uklapaju i u njihove živote. A onda je internet to sve digao na posebnu razinu.
Kako branding kampanje izgledaju danas?
S pojavom interneta, branding je doživio revoluciju. Sada se više ne radi samo o plakatima na cesti ili reklamama na TV-u. Svaka interakcija na društvenim mrežama, svaki blog post, svaki newsletter, svaki odgovor na recenziju – sve to oblikuje dojam o brendu. Digitalno doba donijelo je snažnu demokratizaciju u svijetu marketinga, gdje i manji igrači mogu doseći globalnu publiku. Sve se svodi na kreativnost, hrabrost i prepoznavanje onoga što tvojoj publici treba.
Branding kampanje nisu samo o proizvodu ili usluzi, već o priči koja povezuje brend s potrošačem. Virtualno iskustvo postaje jednako važno kao i fizičko. Brandovi se natječu za našu pažnju, ali i više od toga, žele da smo emocionalno povezani.
Lako je onda zaključiti da će branding kampanje uvijek biti ključan dio razvoja poslovanja. Potrošači nisu samo brojevi – oni su ljudi. A ljudima je potrebno nešto više, nešto s čime se mogu duboko povezati. A upravo ćemo na tome donositi odluku o kupovini. Ako vam se sve to čini previše izazovno i ne znate od kuda krenuti, javite nam se. Naš je posao ispričati vašu priču na najbolji mogući način.