što radi branding agencija

Što radi branding agencija?

Odgovor na pitanje što radi branding agencija, zapravo nije tako jednostavan kao što bi se moglo pomisliti. Jedan od razloga za to je što, isto kao što je slučaj s digitalnim i PR agencijama ima onih koje rade sve. Zato je možda jednostavnije odgovoriti što branding agencija svakako mora raditi, odnosno što bi vam takva usluga trebala osigurati.

 

Znate li uopće od kuda krenuti? 

Zapravo, prije nego krenemo po branding agenciji, što oni rade, što bi trebali raditi, a što ne, vratimo se malo korak unatrag. Tko uopće treba branding agenciju i kada? 

Dosta često se dogodi da brandovi i tvrtke imaju određeni problem s marketingom, ili im je prodaja u padu, ili osjećaju da bi nešto moglo bolje, ali ne znaju definirati što to točno je. U takvim slučajevima većina brandova ili mijenja strategiju, ili pokreću veliku skupu kampanju ili se bacaju u proces rebrendiranja. Ništa od tih alata nije pogrešno, ali može postati pogrešno za vas jer je došlo u krivom trenutku ili u krivom opsegu. Na primjer, odlučili ste da morate potpuno redizajnirati vlastiti brand, a trebala vam je samo jedna veća kampanja. Ili kada ste potpuno promijenili godišnju strategiju, a trebalo je samo promijeniti kanale kojima šaljete poruke.

Možda imate vrhunsku poruku, a šaljete je krivim kanalima ili krivoj publici. Možda previše plaćate oglase preko društvenih mreža, dok vaša publika gleda TV. Možda je vaš jedini problem što publika ne zna vas. A možda je problem u tome što previše zna.

 

Kada točno uskače u priču i što radi branding agencija? 

Branding agencija za početak bi trebala raditi ono najvažnije – dijagnozu stanja. Bez dobre analize i definiranja slabih točaka, teško je postaviti ciljeve i odrediti plan. Branding agencija trebala bi vam napraviti to – definirati slabe i jake točke vašeg branda. Branding agencija ne znači samo novi logo ili novo ime ili novi slogan. Može značiti, ali nije isključivo to. To nije mjesto na koje idete “kupiti” brand. To je mjesto koje treba moći ojačati ono što imate ili promijeniti ono što može biti bolje.

I sada dolazimo na ono glavno. Pretpostavimo da imate određeni cilj. Znate točno gdje vidite svoj brend za godinu dana i što biste željeli ostvariti. Što radi branding agencija?

branding agencija, marketinška agencija

Svakako radi detaljnu analizu vaše publike, vašeg poslovanja, trenutnih rezultata, stanja na tržištu, gdje ste vi u cijeloj toj priči u odnosu na konkurenciju, definira vaše najjače i najslabije točke, analizira trendove. Gdje kasnite za konkurencijom, a gdje oni kasne za vama.

Tek nakon toga predlaže se nekoliko rješenja odnosno smjerova. Možda to bude kampanja, možda promjena dijelova strategije, možda je potrebna potpuno nova strategija, ili samo promjena komunikacijskih kanala, a možda je potrebno potpuno rebrendiranje. U svakom slučaju vaš brend dobiva dijagnozu i moguća rješeja, a onda je na vama odlučiti se jeste li spremne za te poteze i u kojem smjeru želite ići.

 

Branding agencija i postavljanje strategije

Nakon što izaberete rješenje i smjer u kojem želite ići, branding agencija je tu da pripremi strategiju. Ta strategija podrazumijeva postavljanje konkretnih ciljeva za svaku fazu, određivanje datuma svake faze, target skupine, kanale koji će se koristiti, poruke koje ćete slati, budžet koji je potreban i način na koji će on biti raspoređen. Na vama i vašem timu je da to implementirate točno po postavljenoj strategiji kako bi se mogli pratiti rezultati i učinkovitost. I to je više manje to. Samo zapamtite: Branding agencija nije tu da odradi sve, ali je tu da ponudi rješenje za konkretan izazov s kojim se susrećete. I kad ste bolesni, prvo idete kod doktora da točno vidi što nije u redu, a tek onda propiše lijek.  Isto je i s brandom.

HR