U poslovnom svijetu, mjerenje prepoznatljivosti brenda odnosno kako mjeriti brand awareness, malo je teža disciplina. Za razliku recimo od prodaje koju je poprilično jasno kako ćete izmjeriti, za razinu prepoznatljivosti branda ne postoji jedna univerzalna metrika koja će vam pokazati kako stojite. U ovom blogu, razmotrit ćemo pet ključnih metrika koje trebate pratiti kada želite ocijeniti uspješnost neke brand awareness kampanje.
Kako mjeriti brand awareness?
Moramo napomenuti da je najvažnije znati što pratiti i zašto to pratite. Morate znati koji cilj želite postići svojom kampanjom, odnosno u ovom kontekstu, što bi vama bio dokaz da je više ljudi prepoznalo ili čulo za vaš brand. Nakon toga, birate pratiti metriku koja će vam pokazati jeste li to uspjeli:
- Istraživanje tržišta: Ako planirate stvarno veliku kampanju, ulažete puno energije, vremena i budgeta, trebali biste provesti istraživanje prije i poslije kampanje. Istražite svoju publiku i saznajte na koji vas način percipiraju i koliko se ta percepcija promjenila nakon kampanje. Najsigurnije ćete to napraviti ako iskoriste usluge agencija specijaliziranih za takva istraživanja.
- Broj posjeta na web stranici: Posebno se ovdje trebate fokusirati na direct search, odnosno je li i za koliko porastao broj osoba koje su proaktivno pretraživale vašu web stranicu. To znači da ih tamo niste odveli oglasom i direktnim linkom, nego su negdje vidjeli ili čuli za vaš brand i sami pretraživali web kako bi vas pronašli.
- Broj pretraga ključnih riječi: Pratite povećanje pretraga imena vašeg brenda ili ključnih riječi koje komunicirate tijekom kampanje. Ovo će pokazati je li vaša kampanja privukla pozornost i interes publike.
- Prodaja: Povećanje prodaje nakon i za vrijeme kampanje jasan je pokazatelj da je brand primijećen. Da biste tu prodaju mogli “pripisati” brand awareness kampanji morate paziti da su ostale varijable ostale iste. Odnosno da u vrijeme brand awareness kamapnje niste povećali budget na oglašavanju, da niste ponudili posebne popuste i slično.
- Društvene mreže: Povećanje broja pratitelja i angažmana na društvenim mrežama jasno ukazuje na povećanu prepoznatljivost brenda. Ljudima je postala navika provjeriti društvene mreže za sve. Oni će tamo potražiti vaš profil ako su vas uočili i ako im se sviđa što tamo vide, zapratit će vas. Osim toga, kampanja koju provodite vjerojatno će (barem bi trebala) biti vidljiva na vašim društvenim mrežama, a onda možete provjeriti točno koliko je novih osoba ta kampanja privukla na vas profil.
Svaka kampanja utječe na Brand Awareness
Svaka vaša kampanja je brand awareness kampanja, svaka utječe na to kako će se vaš brand percipirati, ali ne može se učinkovitost svake pratiti preko istih pokazatelja. Često se prodaja gleda kao cilj svake kampanje i to nije ništa neobično, ali samo prodaja nije nužno jedini pokazatelj uspješnosti neke kampanje. Zapravo možemo reći da svaka prodajna kampanja je i brand kampanja, ali to ne znači i da je svaka brand kampanja, prodajna kampanja. Ako mislite da vam oko ovoga treba savjet ili usmjeravanje, slobodno nam se javite. Postavljanje kvalitetne analize ključno je kako biste znali optimizirati postojeću kampanju ili se osigurali da svaka sljedeća donese još bolje rezultate.