Direktor marketinga, jedna je od ključnih osoba za rast poslovanja, ali može li direktor marketinga na nepuno radno vrijeme, uopće biti opcija? S obzirom da postoje tvrtke koje nemaju potrebnu imati takvu osobu stalno zaposlenu, u svijetu postaje sve popularniji koncept fractional CMO.
Što je ili tko je fractional CMO?
CMO na nepuno radno vrijeme ili fractional CMO, marketinški je stručnjak koji je zaposlen na nepuno radno vrijeme ili na određenom projektu, a pruža CMO usluge poduzećima koja ih trebaju. Ovaj koncept pokazao se isplativim jer poduzećima nudi sve prednosti koje imate kada imate direktora marketinga, bez troškova i obveza ugovora na puno radno vrijeme. Što za poslovanje može napraviti direktor marketinga na nepuno radno vrijeme?
Direktor marketinga na nepuno radno vrijeme – kako to izgleda u praksi?
Direktor marketinga osoba je koja posjeduje veliko znanje i iskustvo. Stručnjak je to koji će izraditi kvalitetnu strategiju, postaviti ciljeve i načine kako ih ostvariti, naučiti tim implementaciji te strategije, pratiti rezultate i po potrebi optimizirati. Osim toga to je i osoba koja će mentorirati i graditi marketinški tim. To naravno, kao i sve ostalo, ima svoju cijenu. Nekim kompanijama je teško platiti takvu osobu ili možda nemaju potrebu takvu osobu imati zaposlenu na puno radno vrijeme. Fractional CMO pokazao se kao idealno rješenje, a najčešće se koristi u dva slučaja: kreiranje i postavljanje marketinške strategije i odrađivanje specifičnog projekta.
- postavljanje marketinške strategije
Kreiranje kvalitetne i dugoročno održive marketinške strategije nešto je što zahtjeva visoku razinu znanja i iskustva, ali jednom kada je ta strategije postavljena, ostaje implementacija. Direktor marketinga na nepuno radno vrijeme pomaže da se kreira i postavi dugoročna strategije kako bi se ostvarili ciljevi, podjeli zadatake unutar tima i edukacira tim oko implementacije i praćenja rezultata. Nakon toga, marketinški tim preuzima operativni posao, a angažman direktora se smanjuje.
- odrađivanje specifičnog projekta
Drugi razlog je odrađivanje specifičnog projekta. Odrađivanje velike i zahtjevne kampanje, potencijalni projekt rebrandinga ili repozicioniranja, podrazumijeva veliki broj uključenih ljudi i timova, pa je iznimno važna osoba koja vidi širu sliku. Direktor marketinga u ovom slučaju mora znati postaviti strukturu, odrediti ciljeve kampanje, odabrati agencije s kojima će raditi, odrediti rokove, budgete, uskladiti i interne i eksterne timove i pratiti napredak i implementaciju.
Većina kompanija se u takve projekte upušta jednom ili nekoliko puta godišnje, pa je korištenje usluge direktora marketinga na nepuno radno vrijeme ovdje odlična opcija.
SAD i UK svakako su zemlje koje trenutno najviše koriste ovu uslugu, ali ovo polako postaje opcija i na hrvatskom tržištu. Ako vas zanima koje su glavne prednosti i mogući nedostaci ovog koncepta, provjerite ovdje, a nama se slobodno obratite s pitanjima ili mišljenjima o ovoj temi. Mislite li da će ovo uskoro postati popularno na našem tržištu ili ne? Prema reakcijama s tržišta i kompanijama koje su već prigrlile ovaj koncept, sigurni smo da ima budućnost.