Možda se pitate što je to uopće fractional CMO? To je marketinški stručnjak koji radi na nepuno radno vrijeme ili na određenim projektima, pružajući CMO usluge poduzećima koja ih trebaju. Ovaj pristup nudi sve pogodnosti zapošljavanja CMO-a u tvrtki, bez troškova i obveze ugovora na puno radno vrijeme. Zvuči dobro, zar ne?
Tko to uopće koristi?
Ono što je uzbudljivo u vezi fractional CMO-a jest da je to relativno novi koncept na hrvatskom tržištu. Međutim, već je jako popularan u inozemstvu, posebno u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje su mnoge tvrtke već vidjele prednosti suradnje s direktorima marketinga na određeno vrijeme.
Primjerice, tvrtke poput Ubera, Airbnba i Dropboxa koristile su ove usluge kako bi im pomogli u razvoju i provedbi marketinških strategija potrebnih za ostvarenje poslovnih ciljeva. Ove su tvrtke prepoznale vrijednost koju pruža iskusni i kvalificirani marketinški stručnjak u njihovom timu, bez obveze punog radnog vremena. Fractional CMO na taj način može izraditi marketinšku strategiju, odrediti konkretne taktike i rokove za ostvarivanje ciljeva i pobrinuti se da tim bude spreman provesti tu strategiju.
Kakve su prednosti ovog koncepta?
Zašto biste trebali razmisliti o suradnji s fractional CMO uslugama? Prvo, dobivate pristup timu iskusnih i kvalificiranih CMO-a koji vam mogu pomoći u razvijanju i provođenju marketinških strategija za ostvarenje vaših poslovnih ciljeva. Oni su iskusni top manageri i znaju sve o marketinškoj strategiji, budžetima, vođenju i izgradnji timova, KPI-ima, privlačenju kupaca i komunikaciji s ostatkom uprave.
Koncept vam omogućuje da budete fleksibilniji s marketinškim proračunom. Umjesto da se obvežete na plaćanje stalne plaće CMO-a i paketa pogodnosti, možete raditi s fractional CMO-om po potrebi.
Nemojte me shvatiti pogrešno, ne kažem da ne trebate “pravog” CMO-a, ali nemaju sve tvrtke potrebu za stalnim direktorom marketinga, pogotovo manje tvrtke ili startupovi koji možda nemaju budžet ili su tek u početku rasta. Tu dolaze fractional CMO-i koji pružaju istu razinu stručnosti i strateškog smjera kao stalni CMO, ali na djelomično ili projektnoj osnovi.
Što su mogući nedostaci ovog koncepta?
Iako to može biti korisno za neke tvrtke, druge se mogu suočiti s izazovom izgradnje dugoročne veze s fractional CMO-om koji radi na projektima ili djelomičnom radnom vremenu. Neki fractional CMO-i često rade s više klijenata istovremeno, njihova dostupnost može biti ograničena. Stoga je vrlo važno unaprijed planirati ovu uslugu kako biste dobili pristup stručnjaku kojeg zaista želite.
Fractional CMO-i možda neće znati o vašem poslovanju kao stalni CMO. To znači da će im možda trebati više vremena da se upoznaju s proizvodima, uslugama i ciljanom publikom tvrtke prije nego što mogu učinkovito razvijati i provoditi marketinške strategije. Stoga bi bilo dobro “rezervirati” istog fractional CMO-a koji je već pomogao vašoj tvrtki ili nekog tko ima iskustvo i znanje o vašoj industriji, kako bi se mogli brzo uhvatiti u koštac s izazovima.
U konačnici, fractional CMO usluga nije za svaku tvrtku ili svaku fazu tvrtke, ali ako vaša tvrtka traži ekonomičan način za poboljšanje marketinških napora, svakako vrijedi razmotriti korištenje ove usluge. I ako ste jedna od prvih tvrtki u Hrvatskoj koja usvaja ovaj inovativni pristup marketingu, bit ćete u prednosti pred ostalima i spremni za uspjeh. Što vi mislite o ovome? Čekamo vas na profilu 🙂