Krenuti u svijet poslovanja i odlučiti se na pokretanje svoje vlastite priče nije mala stvar, i svako poslovanje na tom putu, prije ili poslije naiđe na pitanje: kako izgraditi brand? To je svakom poslovanju veliki izazov, ali za manje poduzetnike to može biti jednako pomicanju planine. S obzirom da je to dosta teško, donosimo vam par savjeta kako možda nagovoriti planinu da se sama malo pomakne.
Izgradnja branda nije brzi proces
Prije nego krenemo u konkretne primjere, važno je napomenuti da je izgradnja branda dugoročan proces i ako očekujete brze rezultate i povrat, vjerojatno ćete jako dugo biti nezadovoljni. Vi ste novi igrač na tržištu i morat ćete raditi jako puno da publika krene birati vas, a ne vašu konkurenciju koja je tu puno duže. Izgradnja branda nije kampanja nego izgradnja odnosa s publikom, dobivanje povjerenja, opravdavanje tog povjerenje i čuvanje tog odnosa godinama koje dolaze.
Kako izgraditi brand – ključni koraci
Kako izgraditi brand puno je kompleksnija tema od nekoliko ključnih koraka, ali ako odradite ovo, već ste na početku puno ispred ostalih. Na ovaj način stvarate temelje za nešto što dugoročno može biti vaša samo priča koju vam kod kupaca nitko ne može oduzeti.
- Pronađite svoj USP: Svaki uspješan brand ima nešto što ga čini jedinstvenim. To može biti kvaliteta proizvoda, ponuda, posebna usluga ili jedinstvena priča. Morate znati što je to što vas čini drugačijim od konkurencije, ako to ne znate vi, neće znati ni vaši kupci. Na ovoj se temi često pokrene rasprava u marketinškim krugovima oko toga može li brand imati svoj USP ili ne? Jesmo li svi preslični? Možemo li se stvarno razlikovati? Mi smo stava da, kako svaka osoba ima svoj DNA i nešto po čemu je posebna, tako i svaki brand ima svoj jedinstven potpis. Samo ga treba pronaći.
- Odredite svoju poruku: Vaš brend mora se pamtiti po nečemu. Vaša poruka mora odražavati vaše vrijednosti i ono što predstavljate. Nemojte birati poruke za koje mislite da publika želi čuti. Krenite od sebe. Kreirajte poruku iza koje stvarno možete stajati.
- Definirajte svoju publiku: Ne možete privući svakoga i publika vam ne mogu biti svi. I skroz je u redu da vas ne vole svi. Zašto i bi? Možda vaš proizvod ili uslugu svi mogu koristiti, ali uvijek postoji publika koja za vas ima više potencijala. Definirajte svoju ciljanu publiku kako biste bolje usmjeravali marketinške aktivnosti.
- Morate imati web stranicu: U današnjem digitalnom dobu, vaša web stranica je vaša digitalna vizitka. Što se događa ako nemate funkcionalnu web stranicu? Velikoj većini ljudi prirodno je da sve provjere online. Ako vas tamo nema ili ne nudite informacije koje vaše kupce zanimaju, znate li što će pronaći? Vašu konkurenciju.
- Morate biti prisutni: Brandiranje nije samo logo i ime. To uključuje i aktivnosti poput oglašavanja, prisustvovanja relevantnim događajima, i povezivanja s profesionalcima iz vaše industrije. Vi morate promovirati svoju priču.
- Tu ste zbog kupaca: U niti jednom trenutku nemojte zaboraviti na svoju publiku i svoje kupce. Odnos s njima mora vam biti najvažniji jer o načinu na koji će oni pričati o vama, online i offline, određuje uspjeh vašeg poslovanja.
Od kuda krenuti?
Započnite s razradom branding strategije. Ovdje ćete definirati sve, od poruke i ciljeva do budžeta. To će vam pomoći definirati tko ste kao brand, za koga ste, za koga niste, a to je već pola posla. Strategija će vam pružiti smjernice o tome što trebate raditi, kada, i kako. Ako vam je potrebna pomoć, ne oklijevajte potražiti savjet branding agencije. Profesionalci znaju kako postići najbolje rezultate i teško je sve raditi sam.
Iskoristite znanje, iskustvo i savjete profesionalaca kako biste imali što bolji start. Branding je utrka na duge staze. Važno znati što radiš i u tome ustrajati. Sretno!