Iako postoji jasna definicija toga što je storytelling, ne postoji dogovor oko toga koji pristup je najbolji. Ono oko čega postoji dogovor je to da je storytelling važan za svaki brand. Mi ljudi smo emocionalna bića i jedna od naših osnovnih potreba je da se povežemo kroz priču. Tu nastupa storytelling.
Storytelling je u osnovi korištenje narativa kako bi se kreirala emocionalna povezanost temeljena na određenim vrijednostima koje povezuju vaš brand i vašeg kupca. U kontekstu branda, to ne znači samo pripovijedanje priče; to znači definiranje identiteta i svrhe vašeg brenda putem priče.
Zašto morate imati priču?
Kao i kod većine stvari u životu, ljudi će prije donijeti odluku vođeni emocijama. Ponekad čak ni ne možemo objasniti zašto. Možda nas emocija koju osjetimo podsjeća na neku uspomenu, možda se pokazuje kao rješenje problema koji nam izazova negativnu emociju, ali u svakom slučaju to vodi stvaranju povezanosti.
Prva reakcija na vaš logo, proizvod, ambalažu, poruku ili uslugu mora biti pozitivna emocija. Odnosno vaš kupac mora vidjeti emociju koju će osjećati ako izabere vaš brand. Zadatak marketinškog tima je osmisliti strategiju kako postići tu emociju. Morate znati što vaša publika osjeća, što ih muči i kako se osjećaju zbog toga. Oko toga se gradi priča.
Kako veliki igrači izazivaju emocije?
Važna odrednica storytellinga je da je u fokusu naracije vaš kupac. Kako se on osjeća kada koristi vaš proizvod ili uslugu. U nekim slučajevima ta emocija ne mora biti povezana s korištenjem vašeg branda, ali morate stajati iza te emocije. Morate ju znati vjerno dočarati.
Sjećate se božićnih reklama Coca Cole? Naravno da se sjećate, s tim reklamama otvara se sezona božićnog ugođaja, lampice postaju opravdane, slobodno možete pustiti Mariah Carey i razmišljati što ćete kupiti ako budete Secret Santa određenoj osobi. To je odličan primjer kako emocije rade svoje. Coca Cola nije samo napitak, to je emocija, sreća, toplina, zajedništvo.
Ili recimo Nike. Oni izazivaju emociju bez spominjanja svog branda ili ponude. Oni žele prodati svoj brand sportskom entuzijastu i točno znaju koju emociju moraju izazvati. Znaju napraviti da osjetimo istu emociju kao netko tko nakon toliko treniranja postigne gol ili koliko boli osjećaj kada u zadnjim sekundama promašiš odlučujući koš. Možda nisi nikada ni bio u toj situaciji ,ali ćeš znati točno kako se osjeća netko tko je.
Što je storytelling?
I što je onda storytelling? Storytelling je vaš način da ispričate priču o svom brendu. To je vaša prilika da ljudima kažete tko ste i zašto ste posebni. Ako se ponosite godinama iskustva i kvalitetom, želite da vaša publika osjeti povjerenje u vas. Želite da pomisle: “Vidi, ovi su tu već 15 godina. Mora postojati razlog za to.” Vi ste brand kojem se može vjerovati. Ako ste novi na tržištu, ali ste donijeli svježinu i stručnost, želite da ljudi osjete tu stručnost. Kroz priču o svom brendu, želite pokazati svoju profesionalnost, znanje i autoritet. Želite izazvati da ljudi vjeruju da ako vi to potvrdite, to je sigurno točno. To je ono što Storytelling radi.
Ako za ovaj dio ne znate od kuda početi ili niste sigurni kako postići emociju koju želite, slobodno nas kontaktirajte. Vaša priča je važna, i mi vam možemo pomoći da ju ispričate na najbolji mogući način.